Els efectes de partícules són l'eina d'After Effects més àmplia disponible i poden crear tot, des de neu i focs artificials fins a fluxos de dades d'estil de ciència-ficció. Els sistemes de partícules no són especialment fàcils d'utilitzar i pot trigar una mica a comprendre com utilitzar-los correctament. És per això que hem pensat que us portaria a través de quatre usos eficients dels sistemes de partícules d'After Effects.

Resum

    Part 1: Coneix els conceptes bàsics dels efectes de partícules a After Effects

    Un efecte de partícules és un sistema per crear molts i molts elements de partícules amb una sola capa. Un sistema de partícules funcionarà amb emissors (el que produeix les partícules).

    Una manera excel·lent de pensar en els efectes de les partícules és pensar en la neu! Per crear neu en un plató, necessiteu una màquina de neu (l'emissor) i un entorn (el sistema de partícules). Podeu canviar la configuració de la màquina de neu per produir més o menys neu (la taxa de natalitat) i crear flocs més grans o més delicats (la mida del naixement), i també podeu canviar l'entorn, com afegir vent (la física).

    After Effects té diversos sistemes de partícules principals:

    • CC Particle World és l'únic sistema de partícules 3D, que us permet utilitzar els emissors en un entorn 3D o amb càmeres After Effects.
    • CC Particle Systems II és essencialment el mateix que Particle World; només que no hi ha funcions 3D.
    • PartículaPlayground també és un efecte 2D, però aquest té diferents configuracions per controlar com reaccionen les partícules entre elles.

    Part 2: Aprèn 3 grans efectes de partícules populars a After Effects

    Pots crear 3 efectes de partícules populars i sense esforç a After Effects: els efectes de l'espai, la neu i la pluja. Tant si voleu produir una nevada de dibuixos animats per a una animació o una pluja realista per a una pel·lícula, aquests efectes es poden ajustar segons les vostres necessitats.

    1. Partícules espacials

    Ideal per a projectes de ciència-ficció, l'efecte de partícules d'estil espacial sembla sorprenent en les sagnies del logotip, les seqüències de títol i els efectes de transició.

    1. Feu clic amb el botó dret a la línia de temps i seleccioneu Nou > Sòlid .
    2. A la Configuració sòlida , establiu el color a Blanc .
    3. Vés al Tauler d'efectes i cerqueu CC Starburst . Apliqueu-lo a la Capa sòlida .
    4. Creeu un segon sòlid però aquesta vegada, canvieu el color a Negre .
    5. Coloqueu la capa sòlida negra. per sota de la capa sòlida blanca. Hauríeu de poder veure el vostre efecte estrella .
    6. Seleccioneu la capa sòlida blanca a la línia de temps, aneu al Tauler de control d'efectes , ajusteu la configuració per obtenir el mira que necessites.

    2. Partícules de neu

    L'efecte Partícula de nevada té una increïble gamma d'estils que podeu crear, des d'ajustar la configuració; podeu fer que la neu suri de manera realista a l'estil de dibuixos animatstempestes.

    1. Editeu el vostre metratge a la línia de temps.
    2. Feu clic amb el botó dret a la línia de temps i seleccioneu Nou > Sòlid . Trieu Blanc per al vostre color sòlid.
    3. Al tauler Efectes , cerqueu CC Snowfall i afegiu-lo a la vostra capa sòlida. .
    4. Seleccioneu la capa a la vostra línia de temps i aneu al Tauler de control d'efectes .
    5. Desmarqueu la casella Compost amb original per veure'l la teva neu a la part superior de la capa.
    6. Ajusta la configuració per crear l'aspecte que vulguis.

    3. Partícules de pluja

    Les partícules de pluja són una manera fantàstica d'afegir profunditat a una escena composta, que posa composicions d'efectes especials sobre el metratge de vídeo.

    1. Amb el metratge a la línia de temps, a la dreta- feu clic a la línia de temps i trieu Nou > Sòlid .
    2. Cerqueu CC Pluja al Tauler de control d'efectes i afegiu-lo a la vostra Capa sòlida .
    3. Seleccioneu la capa i aneu al Tauler de control d'efectes ; desmarqueu la casella Compost amb original .
    4. Vegeu per la configuració per crear l'aspecte que necessiteu. Presteu molta atenció a la Velocitat del vent i a la direcció i feu coincidir el vostre metratge.

    Part 3: crear un fons de partícules a partir de Scratch

    Probablement heu vist seqüències de títols i logotips impressionants que contenen cadenes de partícules impressionants. Potser heu suposat que per crear aquests efectes impressionants, necessiteu un connector costós, peròestem aquí per mostrar-vos com fer aquests bells vídeos des de zero, sense necessitat de connectors.

    Crear un camí

    El primer pas és crear el camí que seguirà el vostre efecte; podeu utilitzar qualsevol eina de forma per crear el camí, però l'eina llapis us permet anar a mà alçada i crear moviments únics.

    1. Feu clic amb el botó dret a la línia de temps i trieu Nou &gt. ; Null .
    2. Amb la Capa Null seleccionada a la línia de temps, agafeu l' eina Llapis i dibuixeu el vostre camí; podeu editar el camí més tard, però dediqueu una mica de temps a aconseguir-lo el més perfecte possible.
    3. Al tauler Capes , desplegable per veure la secció Màscara ; seleccioneu la màscara al tauler i premeu Ctrl+C o Cmd+C per copiar-la.
    4. Desplegueu Configuració de transformació i seleccioneu Posició ; premeu Ctrl+V o Cmd+V per enganxar la màscara als Controls de posició .
    5. Seleccioneu la màscara i premeu Suprimeix per eliminar-la. ; la vostra capa nul·la ara seguirà el vostre camí.

    Afegir un sistema de partícules al camí

    El següent pas és afegir el Efecte del sistema de partícules que volem utilitzar i seguir el camí. L'efecte no es veurà genial en aquesta etapa, però encara no us quedeu massa atrapats en el vostre disseny de partícules.

    1. Afegiu un Nou sòlid a la vostra línia de temps.
    2. Al Tauler de control d'efectes , cerqueu CC Particle World i afegiu-lo a la vostra ParticleSòlid .
    3. Seleccioneu Partícules sòlides a la línia de temps, aneu al Tauler de control d'efectes i localitzeu la Configuració de la posició .
    4. Manteniu premuda Alt al teclat i feu clic al Cronometre de l'eix X ; apareixerà un quadre a la vostra línia de temps. Copieu i enganxeu el codi següent al quadre:

    target = thisComp.layer(“Null 1”);(target.position[0]-(thisComp.width/2)) /thisComp.width

    1. Premeu Alt i feu clic al Cronometre de l'eix Y , enganxeu el codi següent al quadre:

    target = thisComp.layer(“Nul 1”);(target.position[1]-(thisComp.height/2))/thisComp.width

    1. Finalment, feu el mateix per a l' Eix Z amb aquest codi:

    target = thisComp.layer(“Null 1”);target.position [2]/thisComp.width

    1. Comproveu cadascun dels codis per assegurar-vos que el número Null coincideix amb el Null de la vostra línia de temps.
    2. Finalment, marqueu la quadre 3D de la vostra capa.

    Dissenyant la vostra partícula

    Finalment, podeu dissenyeu com voleu que es vegi el vostre sistema de partícules. Cada disseny serà diferent, així que juga amb la configuració per saber com utilitzar-los millor. Hem afegit detalls de la configuració que hem utilitzat per si voleu reproduir aquest aspecte.

    1. Seleccioneu la Capa de partícules a la línia de temps i aneu a Tauler de control d'efectes .
    2. Definiu la Taxa de natalitat a 1,8 i la Longitud a 0,60.
    3. Obre la configuració Física i selecciona Gira a Configuració d'animació .
    4. Canvia el Velocitat a 0,30 i Gravetat a 0.
    5. Desplegueu el menú Partícules i configureu el Tipus de partícules a Faded Sphere .
    6. Definiu la Mida del naixement a 0,1 i la Mida de la mort ​​a 0,3.
    7. Definiu la variació de la mida al 100%.
    8. Finalment, tria el teu Color de naixement i Color de mort .

    Els efectes de les partícules poden ser frustrants i complexos d'utilitzar, sobretot si no els heu provat mai abans. No obstant això, un cop ho hàgiu fet, crear aquestes belles composicions pot ser molt divertit. After Effects ofereix efectes de partícules increïbles integrats directament a la plataforma, així que abans de mirar a comprar connectors costosos, proveu-ho i vegeu què podeu crear.

    Desplaçar cap amunt