- Part 1: Com editar imatges de la pantalla verda a DaVinci Resolve
- Part 2: Consells professionals i amp; Resolució de problemes
Ja siguis colorista o editor de vídeo, en algun moment de la teva carrera, probablement hauràs d'aprendre a fer la composició de la clau de croma. En termes més senzills, això vol dir com substituir una pantalla verda per una altra imatge.
Per sort, DaVinci Resolve té algunes eines potents perquè pugueu treballar en el vostre vídeo de pantalla verda de DaVinci Resolve. Això vol dir que no haureu de canviar a un programari diferent ni pagar per una eina nova i cara.
En aquest tutorial, aprendreu els passos senzills per agafar el vostre clip de pantalla verda i compondre'l amb un altre clip. . Abans de saber-ho, sabreu com substituir la pantalla verda en un instant i aprendreu algunes tècniques útils perquè sembli el més realista possible.
Resum
Part 1: Com editar imatges de la pantalla verda a DaVinci Resolve
A DaVinci Resolve, només necessitareu uns quants passos per passar de dos clips separats a una imatge composta senzilla. Per a aquest exemple, farem servir aquesta imatge de pantalla verda si voleu baixar-la i seguir-la. O podeu explorar les altres imatges de pantalla verda de la nostra biblioteca si encara no teniu cap metratge per utilitzar.
Pas 1: importació de metratge
Per iniciar el vostre projecte, decidiu quins clips multimèdia voleu utilitzar i importar els vostres fitxers. Per descomptat, necessitareu un mínim de dos: un clip amb una pantalla verda i un clip per substituir la pantalla verda.
- Obre el teuprojecte desitjat a DaVinci Resolve o inicieu-ne un de nou.
- Feu clic a la icona Media Pool a l'extrem superior esquerre de la finestra.
- Feu clic amb el botó dret al vostre grup de mitjans i seleccioneu Importa imatges .
- Navegueu per l'ordinador i seleccioneu els clips que voleu importar i, a continuació, feu clic a Obre .
Pas 2: Configuració de la vostra línia de temps
Assegureu-vos que la vostra línia de temps estigui configurada correctament perquè l'àrea amb la pantalla verda es substitueixi per el metratge que voleu més tard quan sigui transparent.
- Assegureu-vos que la icona Edita s'hagi seleccionat a la barra inferior.
- Arrossegueu els dos clips escollits a l'espai de la línia de temps de la pantalla. DaVinci Resolve crearà automàticament una nova línia de temps per a tu en funció de les especificacions dels teus clips.
- Coloqueu el clip amb la pantalla verda a la pista de vídeo (la fila) a sobre del material de fons . Si no hi ha cap altra pista de vídeo, simplement arrossegueu el vostre vídeo cap amunt des de la pista de vídeo on hi ha, i DaVinci Resolve en crearà una altra automàticament.
- Coloqueu el clip que voleu substituir la pantalla verda a la pista anterior i assegureu-vos que el seu inici i els seus finals s'alinein amb el segon clip.
Pas 3: Chroma Keying
Ara que la vostra línia de temps està preparada, és hora de desfer-vos d'aquesta pantalla verda!
- Canvieu a la finestra de correcció de color mitjançant fent clica la icona Color a la part inferior de la pantalla.
- Seleccioneu la pestanya Qualifier .
- Feu clic a l' Eina de qualificació sota l'encapçalament Interval de selecció .
- Passeu el cursor per sobre de l'àrea de la pantalla verda i feu clic amb el botó esquerre. Això seleccionarà el color que voleu aïllar i fer que qualsevol altre color sigui transparent.
- Vegeu l'àrea que heu fet transparent en gris fent clic a la icona Ressaltar .
- Premeu la icona Inverteix la selecció per invertir l'àrea grisa de manera que només la pantalla verda sigui transparent.
Pas 4: canal alfa
Heu dit a DaVinci Resolve quina part del vostre videoclip és la pantalla verda, però ara haureu de combinar-la amb el metratge que heu posat a sota.
- Seleccioneu el Icona Nodes per visualitzar l'espai de treball Nodes per al material que heu seleccionat actualment.
- A l'espai de treball Nodes, feu clic amb el botó dret en una àrea en blanc i seleccioneu Afegeix una sortida alfa . La vostra sortida alfa apareixerà com un petit punt blau a la dreta de la finestra.
- Feu clic i arrossegueu el petit quadrat blau del vostre node per dibuixar una línia a la icona Alpha Output . Això actua com un conjunt d'instruccions al vostre sistema de nodes per combinar les vostres imatges de pantalla verda amb qualsevol element multimèdia que hi hagi a la pista de vídeo següent.
- Torneu a fer clic a la icona Resalta i veureu la teva nova imatge composta.
- Aquest és un bon moment per fer-horeposicioneu qualsevol de les capes si cal. Aprendràs més sobre com fer-ho a la segona part.
Obteniu més informació sobre com treballar amb canals alfa a DaVinci Resolve en aquest tutorial.
Pas 5: emmascarament
Amb algunes imatges de pantalla verda, és possible que sigui necessari retallar objectes no desitjats que s'han introduït al marc. Això es pot fer amb Power Windows, també conegut com a màscares.
Aquesta és una tècnica útil si voleu canviar la mida o reposicionar la vostra capa de pantalla verda. Bàsicament, serà visible qualsevol cosa de la vostra pantalla verda que es trobi dins de la finestra elèctrica. Qualsevol cosa de la mateixa capa que estigui fora dels límits de la finestra elèctrica es retalla. Ara l'espai exterior de la finestra elèctrica apareixerà com el que hi ha a la pista de vídeo següent de manera predeterminada.
- Feu clic a la icona Finestra .
- Seleccioneu la
- 11>Forma que voleu que tingui la vostra finestra elèctrica .
- Reajusteu les vores de la finestra elèctrica fent clic i arrossegant els punts del seu contorn. Per exemple, si esteu editant un capçal parlant i hi ha una rascada a la pantalla verda que voleu retallar, podeu reduir les vores del metratge. Només assegureu-vos que la finestra elèctrica no retalli el cap o les mans del subjecte mentre es mouen.
- Perfegiu encara més la forma de la finestra elèctrica amb els valors de Transforma (la posició, l'angle i l'angle de la vostra forma). Configuració d'opacitat)i Suavitat (la suavitat de les vores de la forma) a l'espai de treball de la finestra.
Pas 6: afinar les vores
Potser hi ha encara hi ha algunes vores verdes al voltant del tema que són visibles a la finestra de vista prèvia. Aquest és el moment d'utilitzar algunes de les altres eines que ofereix DaVinci Resolve per fer-les més netes.
- Torna a la pestanya Qualificador .
- Premeu Maj + Control + H per canviar el mode Resaltat d'alt contrast . Aquest paràmetre us permet visualitzar prèviament on comença i s'atura la vostra àrea transparent en blanc i negre. Això pot fer que sigui més fàcil detectar qualsevol alteració del color en comparació amb el mode de color.
- Obliga el valor Neteja el negre per netejar qualsevol alteració del negre a les zones blanques o augmenta el Neteja el valor del blanc per eliminar petites àrees blanques a les zones negres.
- Utilitzeu la Ràtio d'entrada/sortida per reduir les vores de la vostra àrea transparent o per ampliar-les.
- Utilitzeu Radi de desenfocament per fer que les vores de l'àrea transparent l'àrea transparent sembla més suau.
- Premeu Maj + Control + H de tant en tant per comprovar que esteu satisfet amb l'aspecte de la imatge en mode de color, també.
- Canvieu el llindar de Baixa saturació a 0 . Podeu continuar ajustant Tonalitat , Saturació i Luminància per orientar millor certs tons i nivells de saturació oluminància del color verd al qual us orienteu.
Pas 7: correcció del color & Exposició
Per fer que el vostre metratge es barregi de manera més natural, recordeu fer alguns ajustos senzills de color i exposició al metratge que esteu afegint al primer pla. En aquest exemple, aquesta és la imatge que substituirà la pantalla verda de la cartellera.
En aquest tutorial, ajustareu les corbes i la roda de colors de la imatge. No oblidis que DaVinci Resolve té moltes altres eines de color que també pots utilitzar!
- Feu clic a la icona Clips per veure quins clips estan disponibles a la vostra línia de temps.
- Seleccioneu el clip que voleu corregir.
- Feu clic a la icona Corbes .
- Baixeu els punts destacats i creeu una corba en forma de S .
- Seleccioneu les Rodes de colors
. - Canvia la roda Desplaçament cap avall fent-hi clic i arrossegant-la cap a l'esquerra.
- Baixeu els vermells al guanyeu fent clic i arrossegant la barra cap avall.
Part 2: Consells professionals i amp; Resolució de problemes
1. Vesament de color
És possible que trobeu diferents tons de verd a la vostra pantalla verda a causa de les diferents ombres i llums. De vegades fins i tot pots tenir reflexos verds sobre el teu tema. Si us trobeu en aquesta situació, hi ha una altra manera de millorar la precisió de la selecció de colors. Utilitzeu aquest consell en lloc dels punts 2-4 de la part 1, pas 3 i ho estaràsa punt!
- Assegureu-vos que esteu a la pestanya Qualificador .
- Feu clic al menú desplegable que diu HSL i seleccioneu 3D .
- Trieu l'eina Qualificar.
- Feu clic i arrossegueu el ratolí a una petita àrea de selecció de la pantalla verda (que estigui el més a prop possible de la vora del tema). . La vora del tema sol tenir els tons més diferents i és probable que aconsegueixi una selecció més precisa de la pantalla verda.
- Marqueu la casella que diu Despill. Això hauria d'orientar qualsevol reflex verd sobre el tema.
2. Fer que el vostre metratge sembli més realista
L'element que esteu afegint a l'escena ha estat rodat en un angle lleugerament diferent del que voleu que aparegui a la nova escena? Si és així, DaVinci Resolve té algunes funcions per ajudar-vos a integrar millor el vostre tema.
- Feu clic a la pestanya Edita .
- Seleccioneu el clip desitjat.
- Feu clic a la icona Inspector .
- Ajusta Zoom , Posició i Rotació fins que el subjecte estigui al lloc correcte.
- Ajusta Tot i Guanyada perquè el subjecte aparegui en un angle vertical o horitzontal.
Com podeu veure, les habilitats de selecció verda de DaVinci Resolve són útils per a tot tipus de projectes. Tant si estàs composant un cap parlant o una escena d'autopista amb una cartellera de pantalla verda al teuprojecte, aquests consells sempre seran útils. Acabeu d'afegir un nou regne de possibilitats a la vostra caixa d'eines creatives. Aleshores, per què no aneu i comenceu a posar-los en pràctica?