Què és l'efecte Kuleshov i com utilitzar-lo en els vostres projectes

És possible que no hagis sentit parlar abans de l'efecte Kuleshov, però potser coneixes la teoria del cinema. L'efecte Kuleshov es basa en la teoria i els experiments de Lev Kuleshov, un cineasta rus de principis del segle XX. Kuleshov va teoritzar que un públic podria ser manipulat per veure les emocions a la cara d'un intèrpret mostrant el que està mirant. Avui veurem la teoria que hi ha darrere de l'estimat punt de vista i com podeu utilitzar aquesta tècnica centenària en els vostres projectes.

Què és l'efecte Kuleshov?

Kuleshov es va proposar demostrar que el públic troba significats ocults, no només en les imatges utilitzades sinó en l'ordre i la relació entre cada presa. Per demostrar aquesta teoria, Kuleshov va crear un curtmetratge amb el mateix rostre sense expressió, intercalat amb altres plans; una noia en un taüt, un bol de sopa i una dona en un divan. Tot i que la cara de l'home va romandre igual a cada pla, el públic va identificar emocions diferents de l'actuació a partir del contingut del clip següent.

La tècnica de Kuleshov va implicar talls rectes senzills des de la reacció fins a les preses amb el punt de vista. Aquest tipus d'edició s'utilitza sovint al cinema i a la televisió (de vegades s'anomena pla/planatge invers), però els primers experiments de Kuleshov ens mostren que 2 plans en una seqüència poden ser més potents que un sol pla autònom.

Com. Ens ajuda l'efecte Kuleshov com a cineastes?

El de Kuleshovla pel·lícula experimental va ser només el començament per entendre com manipular les emocions del públic mitjançant l'edició. Amb el temps, aquests mètodes s'han desenvolupat juntament amb la tecnologia, i podeu veure exemples de l'efecte Kuleshov al cinema i la televisió.

Point-of-View i Alfred Hitchcock

Kuleshov va utilitzar plans de punt de vista per posar l'espectador a la pell de l'intèrpret, i aquest és un truc que Hitchcock utilitza en abundància. Quan tens en compte alguns dels plans més memorables d'Hitchcock, el suspens i el terror que se senten en el públic es construeixen a través de plans de reacció i de punt de vista curosament construïts.

Mirem la famosa escena de la dutxa de Psycho, una seqüència. que va espantar el públic quan es va estrenar. Tot i que la seqüència sembla brutal de veure-la, trobareu que no en veieu gaire quan desglosseu l'escena pla per pla. Està construït a partir de plans súper ràpids, principalment des del punt de vista de Norman o Marions.

En aquesta escena, Hitchcock vol que el públic senti terror, que es posin a la pell de la Marion. Ho aconsegueix tallant constantment cap endavant i cap enrere entre l'expressió de la Marion i un pla a contrallum de Norman empènyer el ganivet. Tot i que la seqüència sembla violenta i caòtica, està construïda amb una cura increïble per invocar el terror a l'espectador sense mostrar-lo.

Point-of-Thought and Speilberg

En el anys,molts cineastes han utilitzat l'efecte Kuleshov i els plans de punt de vista per invocar un sentiment particular en el públic. Steven Speilberg és un dels directors més destacats del món, i la seva subversió de l'efecte Kulesov crea una meravella en les seves pel·lícules.

Com a progressió natural des del punt de vista, Speilberg utilitza un punt de vista. -Estil de direcció del pensament. En lloc de mostrar-nos què està veient el personatge, ens mostra què està pensant.

Penseu en una imatge de la vostra pel·lícula preferida de Speilberg, i és probable que penseu en una fotografia on els personatges es miren fora de la pantalla amb admiració. Les pel·lícules de Spielberg estan plenes d'aquests plans, i és un exemple fantàstic de l'estil de creació cinematogràfica de punt de pensament.

Agafem aquesta escena súper famosa de Jurassic Park. La regla de Kuleshov diu que haurien de tallar la reacció d'Alan Grant al tret dels dinosaures. Però Speilberg opta per quedar-se amb els plans de reacció durant 40 segons complets, generant el suspens i l'emoció abans de la revelació.

El posicionament de la càmera de Spielberg també és diferent del punt de vista de Hitchcock. estil. En lloc de mostrar-nos els dinosaures des de la posició del personatge al cotxe, la fotografia revelada es fa amb un gran angle des de darrere del vehicle, millorant la sensació de meravella i escala del públic.

Entenent els pensaments del teu personatge

Si un pla de punt de vista ens posa darrere delulls dels personatges, cal un pla de reflexió per transmetre els processos interiors del vostre personatge. Però això no és tan difícil com sembla. Quan feu un guió gráfico de la vostra pel·lícula, proveu d'entrar en els processos de pensament dels personatges. Entendre el que poden estar mirant no serà la part més crucial de l'escena, però ajudarà el públic a entendre què està pensant el personatge en aquell moment.

La posició de la càmera pot transmetre molt a una persona. públic, de vegades sense voler. Per exemple, si necessiteu mostrar que un personatge és especialment potent en una escena, col·loqueu la càmera més avall, mirant-lo lleugerament. Si voleu crear una sensació de malestar i suspens, col·loqueu la càmera molt a prop del vostre intèrpret per centrar-vos en els ulls i la respiració.

La millor manera d'entendre com funciona l'efecte Kuleshov en una pel·lícula és mirar la relació entre plans; quin punt de vista estàs veient? Què us diu la fotografia sobre el seu estat emocional?

Utilitzeu l'efecte Kuleshov per crear un impacte més gran a les xarxes socials

L'efecte Kuleshov s'utilitza molt en línia i veureu és molt en publicitat. El públic és més conscient que l'edició és una forma de manipulació, per la qual cosa amagar els trucs que fem servir per invocar respostes emocionals és essencial.

Com utilitzeu l'efecte Kuleshov dependrà del tipus de contingut que esteu creant, però això totscomença per comprendre la resposta que voleu del vostre espectador. Si voleu fer-los riure, plorar o donar suport a una causa, fer servir l'angle i la perspectiva de la càmera adequats pot recórrer un llarg camí per aconseguir el resultat desitjat.

És important recordar que no només es tracta de la càmera; la teva interpretació i diàleg han de donar suport a les intencions emotives de les teves seqüències. Quan combines una actuació fantàstica amb un pla de reflexió editat amb la teoria de Kuleshov, pots crear històries atractives que provoquen reaccions emocionals en els teus espectadors.


L'efecte Kuleshov és una manera senzilla d'entendre'l. les relacions entre els vostres plans i com un públic els podria interpretar. Els creadors de contingut estan acostumats a donar forma a les seves històries mitjançant el guió i la filmació, però en entendre l'efecte Kuleshov, podeu utilitzar l'edició per donar forma i millorar encara més els vostres vídeos.

Desplaçar cap amunt