- Com Premiere Pro simula una càmera d'alta velocitat de fotogrames
- Velocitat i durada
- Crea una rampa de velocitat amb reasignació del temps
- Flux òptic
Abans d'aprofundir en els efectes de velocitat a Adobe Premiere Pro, és fonamental entendre què és exactament la càmera lenta. Per tant, fem una còpia de seguretat: una imatge en moviment és una sèrie d'imatges fixes (fotogrames) reproduïdes en una seqüència, normalment a una velocitat de fotogrames de 24 o 30 fps. Podeu crear càmera lenta quan la velocitat de fotogrames de rodatge sigui superior a la velocitat de fotogrames de reproducció (llegiu: més de 30 fps!). Enregistrar vídeo a 60 fps, per exemple, permetrà la reproducció a càmera lenta.
L'ideal és que filmareu el vostre metratge a una velocitat de fotogrames elevada (i, afortunadament, la majoria de les càmeres tindran l'opció de gravar entre 60 i 240 fps). Per aconseguir aquest efecte de càmera lenta realment extrem, necessitareu una càmera especial per aconseguir-ho.
Però, què passa si ja heu gravat el vostre metratge a una velocitat de fotogrames més baixa, esteu treballant amb vídeo d'emmagatzematge, o només cal esbrinar-ho en la fase d'edició? Si et trobes en alguna d'aquestes situacions, aquest tutorial és per a tu. Aquí veurem alguns trucs per obtenir la millor càmera lenta fabricada possible a Premiere Pro, a més d'aprendre a crear efectes d'augment de velocitat.
Resum
Com Premiere Pro simula una càmera d'alta velocitat de fotogrames
El problema amb la càmera lenta artificial és que per augmentar aquesta velocitat de fotogrames de "disparació", Adobe Premiere Pro ha de generar més fotogrames d'alguna manera. Aleshores, ho pot fer repetint fotogrames existents o analitzant el vostre metratgegenerant nous fotogrames automàticament.
Quan el programari repeteix fotogrames existents, el resultat és una mica irregular (que també té un temps i un lloc!). Quan genera nous marcs, les imperfeccions en la interpretació poden provocar errors de deformació i artefactes. Però no us preocupeu: quan entengueu les eines a la vostra disposició, podreu garantir els millors resultats possibles.
Velocitat i durada
A Adobe Premiere Pro, el mòdul Velocitat/Durada és la manera més senzilla de crear vídeos a càmera lenta. Simplement feu clic amb el botó dret en un clip i escolliu Velocitat/Durada. Per alentir el clip, escriviu un percentatge inferior al 100%. Per exemple, el 50% reproduirà el clip a la meitat de la velocitat de l'original, duplicant la durada del clip.
Com a alternativa, si sabeu que voleu que el clip tingui una durada específica, escriviu-ho a la La secció de durada i l'estrena ajustaran la velocitat en conseqüència. Per ajustar la velocitat o la durada de manera independent sense afectar l'altre paràmetre, feu clic al botó Gang, de manera que sembli un enllaç trencat.
Els ajustos de velocitat i durada a Adobe Premiere Pro són ideals per a un treball ràpid i brut: un clip que només necessita un lleuger ajust, un aspecte estilitzat o fer alguna cosa a càmera lenta encara més lenta.
Crea una rampa de velocitat amb reasignació del temps
La rampa de velocitat és el procés de canviar progressivament la velocitat. d'un clip al llarg del temps. Aquí teniu un exemple d'úsaquest clip d'un ballarí:
Abans de començar, feu clic i arrossegueu per augmentar l'alçada de la pista de vídeo amb què treballareu, de manera que pugueu veure què esteu fent als passos següents. Feu clic amb el botó dret al clip i seleccioneu Mostra els fotogrames clau del clip > Reassignació de temps > Velocitat.
Apareix una banda horitzontal que controla la velocitat del clip. Si arrossegueu la banda cap amunt i cap avall, s'ajustarà la velocitat (i, al seu torn, la durada) de tot el clip.
Per crear un canvi progressiu de velocitat, haureu d'afegir fotogrames clau. Per obtenir un efecte en què la velocitat augmenta o baixa per ressaltar un moviment i després reprèn la velocitat normal, haureu de crear dos fotogrames clau, separant essencialment el clip en tres seccions. Ordre + clic (Mac) o Control + clic (PC) a la banda per crear fotogrames clau. Feu clic i arrossegueu la secció del mig cap amunt per a moviment ràpid, cap avall per a càmera lenta.
En aquest punt, el canvi de velocitat és brusc. Per suavitzar la rampa, feu clic i arrossegueu el fotograma clau per dividir-lo. Utilitzeu les nanses Bezier per suavitzar encara més l'efecte. Juga amb la rampa fins que estiguis satisfet amb l'aspecte.
Flux òptic
La funció de flux òptic pot ajudar a suavitzar l'efecte de càmera lenta perquè sembli més com el que has disparat. a una velocitat de fotogrames més alta.
Quan està activat, Premiere Pro utilitzarà els fotogrames existents per generar de manera intel·ligent nous fotogrames per intercalar-los entre els actuals. El resultat ésmoviment suau en lloc de agitat.
Mirem un exemple de càmera lenta creat amb el mòdul Velocitat/Durada amb la interpolació temporal predeterminada (mostreig de fotogrames):
Quan s'utilitza el mostreig de fotogrames, Premiere Pro duplica els fotogrames existents per crear l'efecte de càmera lenta. El resultat funciona, però és una mica agitat. Compareu amb aquest exemple, utilitzant Optical Flow. Realment podeu veure la diferència al principi del clip quan el ballarí puja a la punta.
Per habilitar Flux òptic quan feu servir els controls de velocitat/durada, canvieu la interpolació de temps a òptica. Flux. Després de fer aquest canvi, haureu de representar el metratge abans de reproduir-lo. Trieu la seqüència > Renderitzar d'entrada a sortida .
Utilitzar el flux òptic per suavitzar una rampa de velocitat és una mica diferent. Feu clic amb el botó dret i seleccioneu Interpolació temporal > Flux òptic. Renderitzar.
Però Optical Flow no és perfecte; com que Premiere Pro està generant fotogrames completament nous, es poden produir alguns problemes com ara deformacions i artefactes. Per obtenir els millors resultats, dispara sobre un fons senzill i estàtic. Com més detall i moviment ha d'interpretar Premiere; més probable és que alguna cosa s'apagui.
Puja de nivell amb els connectors
Si treballes sovint amb càmeres de càmera lenta i d'alta velocitat de fotogrames, valdria la pena invertir en programari dissenyat específicament per al tasca. Per a una retemporada precisa, podeu provar un connectorcom Twixtor, que essencialment farà el mateix que Optical Flow però a un nivell superior. Tanmateix, a partir de 330 dòlars, és una inversió que encara no substituirà una càmera d'alta velocitat de fotogrames. Si només treballeu amb càmera lenta de tant en tant, us anirà ajustant bé a Premiere Pro.
En resum, si intenteu ser els propers nois a càmera lenta, haureu de fer-ho. invertir en una càmera de luxe. Si necessites tornar a programar un clip per adaptar-se a una edició, emfatitzar l'acció al teu vídeo de YouTube o crear una mica de drama, Premiere Pro sol o en conjunt amb algunes imatges de 60 fps t'anirà bé.
Hi ha moltes coses que pots fer amb l'augment de velocitat i la càmera lenta a Adobe Premiere Pro; així que diverteix-te experimentant amb aquests diferents efectes de càmera lenta!